mandag den 19. marts 2018

Min beskrivelse.

Bjórns blog/ Mit navn er Lars Kalmar, jeg er 63 år, er oprindelig uddannet maskinarbejder og arbejder som faglærer i Kriminalforsorgen, jeg underviser i metalfag på Værkstedsskolen i et fængsel, jeg underviser efter AMU systemet, hovedsagelig med svejsekurser men også drejning, fræsning og andre funktioner inden for metalfagene.

Jeg har været ansat i Kriminalforsorgen, i næsten 7 år, før den tid var jeg faglærer på en produktionsskole, et TAMU-center og et beskyttet værksted. Jeg har også en del ledelses erfaring i det jeg har været, formand i en montage og udviklingsafdeling, leder af maskinværkstedet i en forskerpark, afdelingsleder på en radiatorfabrik og værkfører af en afdeling der producerede rodsegmenter til møllevinger og produktions teknikker på et aluminiums støberi.Jeg siger gerne at jeg har prøvet alt, lige fra at være arbejdsdreng hos min far der var malermester til at være fabriks leder på en radiatorfabrik, og så til nu hvor jeg er faglærer i et fængsel.

I Kriminalforsorgen hvor jeg arbejder i dag, er det en meget speciel måde at vi underviser på, der er en masse love og regler af sikkerhedsmæssige karakterer som skal overholdes, da de indsatte som vi underviser ikke er af guds de bedste børn og de fleste af dem har ikke nogle gode minder fra deres skoletid, så det må ikke lugte for meget af undervisning, så vi sørger for at smelte teori og praktik sammen så vidt det er muligt.

Nyborg Fængsel set fra østsiden.

Det var Bjørn der interviewede mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar